Thursday 20 October 2016

Info Menarik Yang Anda Mesti Baca:

loading...


Bila isteri melakukan kerja-kerja rumah, memasak atau sebagainya, suami janganlah goyang kaki sepanjang masa. Bantulah isteri jaga anak, melayan anak, buat susu untuk anak dan sebagainya.

Anak adalah tanggungjawab bersama, bukan hanya di bawah tanggungjawab isteri. Ingatlah bahawa, isteri bukan orang gaji/pengasuh, sebaliknya isteri adalah teman setia hidup semati.

Assalamualaikum warga Info Ibu Hamil (IIH). Saya nak tanya ibu-ibu semua, adakah salah saya kalau anak terjatuh dari walker ketika saya sedang memasak? 

Saya walaupun tengah memasak, saya pantau anak. Tetapi sekejap saja terlepas pandang, dah terjatuh. Suami pula mengamuk dan balik bekas air pada saya sehingga menyebabkan betis saya lebam. Tidak cukup dengan itu, dia merentap rambut saya. 

Saya terus bawa anak lari masuk bilik dan kunci pintu. Malangnya, tindakan saya itu membuat dia mengamuk, menjerit-jerit dari luar pintu. Saya tidak berani membuka pintu, dia pecahkan pula pintu dan tarik saya sampai jatuh serta menumbuk muka saya bertalu-talu sekuat hati dia. 

Sampai hati dia memperlakukan saya seperti itu walaupun dia tahu saya sedang mengandung empat bulan anak kdua. Anak pertama baru berusia 10 bulan dan memang lasak.

Hari ini dia masih lagi mahu mempertahankan tindakan dia yang dirasakannya betul. Salah saya ke? Muka saya lebam dan bengkak. Bangun pagi ini, satu badan terasa sakit dan bahagian kepala pun rasa lagi sakit.

Kredit: Sehinggit.blogspot.com (Gambar hiasan)

Lagi Info Menarik Mesti Baca!

loading...